Skontaktuj się z nami





* pole wymagane
4 Listopad 2014

AT&T musi zapłacić odszkodowanie. Czy u nas też tak da się walczyć z oszustami?

Oceń: 1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek
Loading...

Każdy posiadacz telefonu komórkowego (czyli w skrócie mówiąc: po prostu – każdy), z pewnością nie raz stał się „ofiarą” SMSowych horoskopów, zaproszeń do konkursów, SMSów sugerujących wygraną setek tysięcy złotych lub samochodu w konkursie, w którym nie brał udziału….

Oczywiście – „usługi” takie popularne są nie tylko w naszym kraju. Jednak – jak pokazuje przykład giganta telekomunikacyjnego AT&T w USA, z oszustami można walczyć… Pytanie tylko, czy w naszym kraju tak skutecznie, jak za Oceanem?

Firma musi zapłacić swoim klientom łącznie niebagatelną kwotę 105 milionów dolarów (80 milionów na refundacje dla klientów, zaś 25 milionów na poczet kary), za bezprawne pobieranie comiesięcznych opłat za tak zwany „serwis wireless”. AT&T pobierał od swoich klientów opłaty za usługi podmiotu trzeciego, który to z kolei udostępniał tak „potrzebne usługi” jak horoskopy, porady miłosne, ciekawostki, dowcipy etc. Problem tkwił jednak w fakcie, iż usługobiorca często nie był wprost informowany o koszcie tychże usług – czyli zazwyczaj kwocie około 10 dolarów miesięcznie. Samo AT&T zatrzymywało dla siebie około 35% tej kwoty.

{loadposition fb-like-it}

Gigant oskarżony został o tuszowanie niesłusznie naliczonych opłat na rachunkach i utrudnienia w uzyskaniu przez swych klientów zwrotów należności, które nigdy nie powinny zostać naliczone. Praktyka, o którą oskarżona jest dostawca usług telekomunikacyjnych, to tak zwany „cramming”.
Jak podaje techspot.com1 , w samym 2011 roku AT&T otrzymało od swoich klientów ponad 1.3 miliona telefonów w sprawie niesłusznie naliczonych opłat.

Jednym z powodów dla których wspominamy o sprawie jest fakt, iż taki obrót sprawy dowodzi, iż nawet największy korporacyjny gigant nie zawsze pozostaje bezkarny, gdy „wodzi na nos” swoich klientów. Chcielibyśmy, by podobne wyroki skazujące niegodziwie działających usługodawców zawsze odbijały się szerokim echem, będąc przestrogą dla naszych rodzimych dostawców sieci internetowych i komórkowych, którzy też często mają wiele „za uszami”, o czym pisaliśmy choćby tutaj: UPC – oszustwo? Czy przypadek?

Autor:

Wyszukiwanie
Darmowy poradnik w formie e-booka

Pobierz całkowicie za darmo poradnik "jak dbać o komputer?", który pozwoli Ci cieszyć się stabilnym, szybkim komputerem przez wiele lat!

Warto zobaczyć
5 rzeczy do zrobienia przy oddawaniu komputera do serwisu
Tekst o tym, jak opowiedzieć informatykowi o swoim problemie, musiał kiedyś powstać. Zabierałem się do niego kilkakroć, ale zawsze łapałem się na tym, że mogę być odebrany jako zarozumia…
Dlaczego Windows 10 jest tak nielubianym systemem?
Blogi i strony zajmujące się tematyką technologii i świata komputerowego, poruszyły już każdy możliwy aspekt Windowsa 10, patrząc od strony technicznej. Chciałbym jednak przyjrzeć się jego…
Kiedy nie warto naprawiać laptopa?
Naprawianie sprzętu komputerowego to dla nas więcej, niż tylko zarobek. To pewna idea, która polega na opozycji wobec producentów sprzętu, którzy wymyślają coraz to nowsze i bardziej skuteczn…
ITvip
ITvip
ITvip
ITvip
ITvip
ITvip
ITvip
ITvip
ITvip
ITvip
ITvip
ITvip
ITvip
ITvip